DomůRady a NávodyJaponsku klesá porodnost, umělá inteligence má pomoci lidem seznamovat se

Japonsku klesá porodnost, umělá inteligence má pomoci lidem seznamovat se

-

Může umělá inteligence spojit ideální pár?

Umělá inteligence, kterou využívají seznamovací aplikace nebo weby, dokáže leccos – spojit lidi na základě věku, lokality, společných zájmů či dokonce stejných nenáviděných věcí. Může pracovat is podobným smyslem pro humor nebo zálibami.

Nejnověji se na umělou inteligenci při vytváření romantických partnerství spoléhá například i japonská vláda. Ta chce věnovat v přepočtu přes 15 milionů eur na projekty, které lidem pomohou díky propracovaným algoritmům a umělé inteligenci najít lásku.

Mnohé prefektury v zemi už dnes využívají pro své obyvatele a obyvatelky služby dohazování, které vykonávají pracovníci pomocí dat z matričních úřadů a vyplněných formulářů.

Některé již zavedly i systémy umělé inteligence, které to dokáží dělat sofistikovanější, a právě jejich rozšíření do celé země má být cílem vládní finanční podpory.

Nové algoritmy mají hledat ideální protějšky pomocí pokročilé analýzy dat, které budou zahrnovat více než jen věk, příjem či vzdělání – pracovat mají například i s osobními hodnotami či zálibami. „Doufáme, že tato podpora pomůže zvrátit pokles porodnosti ve státě,“ cituje deník Japan Times tiskový úřad japonské vlády.

Takový krok v lidech může vytvářet pocit, že algoritmy založené na umělé inteligenci dokáží kopírovat lidské chování i výběr a že seznamování má díky nim perspektivu.

Dokáže však umělá inteligence opravdu přispívat k dlouhodobým a perspektivním svazkem?

Co dokážou algoritmy a co už ne

Tinder, Bumble, Badoo, Hinge, OKCupid zda Hater jsou jen některé z mnoha seznamovacích aplikací, které díky práci algoritmů pomáhají uživatelům a uživatelky hledat shodu s dalšími lidmi.

Dělají to tak, že porovnávají informace o daném člověku s informacemi tisíců registrovaných lidí.

Hledají jejich například přes sociální zázemí, věkový rozsah, pohlaví, ale také prostřednictvím chování na samotné aplikaci, případně webové stránce.

Zkráceně – pátrají například po podobnostech v tom, co a jak nakupujeme, co čteme a podobně.

Mohlo by Vás zajímat

PR článek